OPĆI UVJETI POSLOVANJA
TRGOVAČKOG DRUŠTVA
MB elektrika j.d.o.o.- za elektroinstalacije
I. VALJANOST OPĆIH UVJETA POSLOVANJA
Članak 1.
Ovim Općim uvjetima poslovanja izvođača radova elektroinstalacija (u daljnjem tekstu: Opći uvjeti) uređuju se odnosi između naručitelja i izvođača radova sve sukladno odredbi čl. 295. Zakona o obveznim odnosima.
Ovi Opći uvjeti poslovanja vrijede za sve poslove elektroinstalacija, osim ako su ugovorne strane izričito isključile njihovu primjenu.
Članak 2.
Tvrtka nudi usluge elektroinstalacija kao i ugradnje i montaže solarnih elektrana.
Elektroinstalaterski poslovi osim elektroinstalacija i ugradnje i montaže solarnih elektrana mogu obuhvaćati i:
- popravak i održavanje električnih instalacija: popravak električnih kvarova, zamjenu oštećenih komponenti, redovito održavanje električnih sustava radi osiguranja sigurnosti i ispravnog funkcioniranja;
-instalaciju rasvjete: izvođač radova može instalirati različite vrste rasvjetnih sustava uključujući unutarnju i vanjsku rasvjetu, LED rasvjetu, reflektore, dekorativne svjetiljke itd.
- telekomunikacijske instalacije: instalacija telefonskih linija, računalnih mreža, interkom sustava, video nadzora, sustava za kontrolu pristupa;
-instalacija sigurnosnih sustava: instaliranje i održavanje sigurnosnih sustava poput protuprovalnih sustava, alarmnih sustava, sustava za detekciju požara, nadzornih kamera;
-instalacija sustava za pametne kuće: instaliranje i integriranje različitih pametnih uređaja; termostati, osvjetljenje, sigurnosni sustavi, audio-video sustavi; omogućujući korisnicima daljinsko upravljanje i automatizaciju;
-električni radovi u industriji: električne instalacije i održavanje u industrijskim postrojenjima, tvornicama, skladištima i drugim poslovnim objektima;
-instalacija sustava za punjenje električnih vozila; instaliranje stanice za punjenje električnih vozila kod kuće ili na poslovnom prostoru;
-savjetovanje i projektiranje: usluge savjetovanja i projektiranja električnih sustava za nove građevine ili renovacije, uključujući planiranje sustava rasvjete, distribucije električne energije, sigurnosnih sustava.
II. PONUDA
Članak 3.
Ponuda izvođača radova obuhvaća samo poslove koji su u njoj izričito navedeni.
Članak 4.
Ponuda vrijedi samo do roka određenog za njeno prihvaćanje.
Članak 5.
Ponuda u obliku jedne ukupne svote za sve poslove elektroinstalacija koja može sadržavati troškove izvođenja radova, troškove materijala, troškove prijevoza, troškovi priključenja na mrežu, troškove osiguranja. vrijedi prema okolnostima koje postoje u trenutku kada je ponuda učinjena.
Troškove koji nisu obuhvaćeni naručitelj će posebno nadoknaditi izvođaču radova
Članak 6.
Izvođač radova je dužan obavještavati naručitelja o tijeku izvođenja radova.
III. PRIHVAT I IZVOĐENJE RADOVA
Članak 8.
Tvrtka će izvršiti sve radove prema dogovorenom rasporedu i u skladu s dogovorenim specifikacijama.
Naručitelj je dužan osigurati pristup lokaciji i sve potrebo kako bi se radovi mogli izvesti u skladu s rasporedom.
IV. ODGOVORNOST IZVOĐAČA RADOVA
Članak 9.
Izvođač radova neće biti odgovoran za štetu koja proizlazi iz neispravne instalacije ili korištenja opreme od strane naručitelja nakon završetka radova.
Naručitelj je dužan osigurati sigurnost osoblja tvrtke tijekom izvođenja radova.
V. JAMSTVO
Članak 10.
Izvođač radova jamči kvalitetu svojih radova u 1 godini nakon završetka instalacije.
Jamstvo neće pokriti štetu nastalu nepravilnim korištenjem ili održavanjem instalacija od strane naručitelja radova.
VI. ROKOVI
Članak 11.
Rokovi za izradu ponude: izvođač radova će izraditi i dostaviti ponudu naručitelju u roku od 7 dana
od datuma primanja zahtjeva ili pregleda lokacije.
Rokovi za potpisivanje ugovora: nakon prihvaćanja ponude, naručitelj se obvezuje potpisati ugovor u roku od 14 dana od datuma primitka ponude.
ili
Rokovi za prihvaćanje ponude: nakon primitka ponude, naručitelj ima naznačeno određeno vrijeme da istu prihvati.
Rokovi za izvršenje radova: izvođač radova će izvršiti dogovorene radove u skladu s rasporedom navedenim u ugovoru. Rokovi za izvršenje radova mogu varirati ovisno o obimu posla i složenosti projekta te će biti specificirani u ugovoru ili ponudi.
Rokovi za plaćanje: naručitelj se obvezuje platiti dogovoreni iznos u skladu s uvjetima plaćanja navedenim u ugovoru. Rokovi za plaćanje mogu biti definirani kao plaćanje unaprijed, plaćanje na rate ili plaćanje po završetku određenih faza radova.
Rokovi za raskid ugovora: u slučaju raskida ugovora, strane se obvezuju obavijestiti drugu stranu u pisanom obliku u roku od 30 dana od datuma odluke o raskidu.
Članak 12.
Izvođač je dužan obavljati sve radove u skladu s najvišim standardima struke i savjesno, te se obvezuje na poštivanje svih relevantnih propisa i normi vezanih uz elektroinstalacije i ugradnju i montažu solarnih elektrana. Izvođač će osigurati da radovi budu izvedeni pažljivo, profesionalno i bez narušavanja kvalitete, te će uložiti sve potrebne napore kako bi osigurao sigurnost i funkcionalnost elektroinstalacija i solarnih elektrana.
VII. OSIGURANJE
Članak 13.
Izvođač je dužan imati valjano osiguranje odgovornosti za štetu koja može proizaći iz izvođenja radova elektroinstalacija. Osiguranje treba pokrivati štetu nastalu trećim stranama, kao i štetu na imovini klijenta uzrokovanoj nepravilnim izvođenjem radova ili nedostacima u instalacijama. Visina pokrića osiguranja mora biti u skladu s relevantnim propisima i standardima struke.
VIII. DODATNI TROŠKOVI
Članak 14.
Dodatni troškovi koji bi mogli nastati tijekom izvođenja radova elektroinstalacija:
troškovi materijala: ako se tijekom izvođenja radova pojave potrebe za dodatnim materijalima ili opremom koji nisu bili predviđeni u početnom planu, troškovi nabave tih materijala bit će dodatno naplaćeni;
troškovi promjena u specifikacijama: ako naručitelj zatraži promjene u specifikacijama ili opsegu radova nakon potpisivanja ugovora ili prihvaćanja ponude, troškovi takvih promjena bit će dogovoreni između stranaka i bit će dodatno naplaćeni;
troškovi prijevoza i dostave: ako je potrebno dopremiti materijale ili opremu na udaljenu lokaciju ili specifičnu lokaciju koja nije bila predviđena u početnom planu, troškovi prijevoza i dostave bit će dodatno naplaćeni;
troškovi demontaže i uklanjanja postojeće opreme: ako je potrebno demontirati ili ukloniti postojeću opremu ili instalacije prije početka novih radova, troškovi demontaže i uklanjanja bit će dodatno naplaćeni;
troškovi hitnih intervencija: ako se tijekom izvođenja radova pojave hitne situacije koje zahtijevaju brzu intervenciju ili dodatne resurse, troškovi takvih intervencija biti će dodatno naplaćeni.
XI. ODGOVORNOST IZVOĐAČA RADOVA
Članak 15.
Izvođač radova elektroinstalacija preuzima odgovornost za kvalitetu izvedenih radova, kao i za sve eventualne nedostatke ili štetu koja bi mogla proizaći iz njih. Odgovornost izvođača uključuje sljedeće:
kvaliteta radova: izvođač se obvezuje osigurati da svi radovi budu izvedeni prema najvišim standardima struke i u skladu s važećim propisima, normama i standardima. Izvođač će uložiti sve potrebne napore kako bi osigurao sigurnost, funkcionalnost i trajnost elektroinstalacija;
jamstvo kvalitete: izvođač pruža jamstvo za kvalitetu izvedenih radova u skladu s uvjetima navedenim u ugovoru. U slučaju nedostataka ili neispravnosti radova, izvođač će, prema uvjetima jamstva, izvršiti popravke ili zamjene bez dodatnih troškova za klijenta;
sigurnost: izvođač je odgovoran za osiguranje sigurnosti radova tijekom izvođenja. To uključuje primjenu odgovarajućih mjera zaštite od požara, mjere zaštite od električnih opasnosti, kao i pridržavanje svih sigurnosnih propisa i normi;
zakonitost: izvođač se obvezuje izvršavati sve radove u skladu s važećim zakonima i propisima, uključujući propise o zaštiti okoliša, građevinske propise, propise o sigurnosti na radu i druge relevantne propise;
osiguranje od odgovornosti: izvođač je dužan imati valjano osiguranje odgovornosti za štetu koja može proizaći iz izvođenja radova elektroinstalacija i ugradnje i montaže solarnih elektrana. Osiguranje će pokriti štetu koja nastane kao rezultat nedostataka u radu ili nepravilnog postupanja izvođača.
X. RJEŠAVANJE SPOROVA
Članak 16.
Izvođač radova i naručitelj koji su ugovorom prihvatili primjenu Općih uvjeta poslovanja mogu za slučaj spora ugovoriti nadležnost Stalnog izabranog sudišta (Arbitražnog suda) pri Hrvatskoj gospodarskoj komori.
Prihvaćanjem Općih uvjeta poslovanja strane će sporove rješavati:
- u slučaju kada obje ugovorne strane imaju sjedište odnosno mjesto poslovanja u Republici Hrvatskoj, stvarno nadležni sud u Republici Hrvatskoj prema sjedištu izvođača radova, odnosno Trgovački sud u Varaždinu; Općinski sud u Varaždinu;
- u slučaju kada jedna od strana ima sjedište/ prebivalište izvan Republike Hrvatske, nadležni sud određen ugovorom između stranaka, a u slučaju kad nadležnost suda nije ugovorena nadležni sud prema sjedištu hrvatskog izvođača radova odnosno Trgovački sud u Varaždinu; Općinski sud u Varaždinu.
XI. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 17.
Ovi Opći uvjeti poslovanja stupaju na snagu i primjenjuju se od dana donošenja, a objavit će se u poslovnim prostorijama prijevoznika.
U Varaždinu, 03. travnja 2024. godine
U Varaždinu, 03. travnja 2024. godine